Xaquín Lorenzo

Neste artigo vamos explorar Xaquín Lorenzo e seu impacto na sociedade atual. Xaquín Lorenzo tem sido um tema de interesse e debate há anos, e sua influência se espalhou por diversas áreas de nossas vidas. Seja na esfera política, social, cultural ou científica, Xaquín Lorenzo deixou uma marca profunda na nossa sociedade. Através deste artigo, tentaremos compreender melhor o que é Xaquín Lorenzo e como evoluiu ao longo do tempo, bem como analisar o seu papel no mundo contemporâneo.

Xaquín Lorenzo Fernández (Xocas)[1], foi uma personalidade da cultura e da etnografia galegas. Nasceu em 23 de junho de 1907 em Ourense, lugar onde faleceu o 19 de julho de 1989[2].

Na Espanha, foi-lhe dedicado o Dia das Letras Galegas no ano 2004, homenagem que a Junta da Galícia assumiu declarando o 2004 como Ano Xaquín Lorenzo. Também recebeu o Prémio Trasalba em 1983.

Referências

  1. De nome completo, Xaquín María Perfecto Lorenzo Fernández. Usou o hipocorístico Xocas desde rapaz e como tal era coñecido en tódolos ámbitos, chegando a asinar algún traballo con este apelativo.
  2. Tomamos como data da morte a que figura na lápide que cobre os seus restos no Cemitério de San Francisco, em Ourense. As biografias que a Real Academia Galega, a Gran Enciclopedia Galega e Clodio González Pérez publicam, no n.º 365 do Boletim da Real Academia Galega dão a data do 18 de julho (neste último texto diz: A noitiña do 18 de xullo de 1989. Vieiros.com dá a data do 22 de julho: Este xoves, 22 de xullo, cúmprese o 10º aniversario do pasamento de D. Xaquín Lorenzo Fernández, Xocas, mestre da etnografía galega.

Ligações externas

O Commons possui uma categoria com imagens e outros ficheiros sobre Xaquín Lorenzo